הקליגרפיה הסינית יפנית ("שודו" ביפנית) נקראת גם "כתב הנפש מכיוון שלא ניתן להסתיר בה

דבר. "השודו" נחשב במזרח לאחת מאומניות הנעלות ביותר ומהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות

והמסורת. אמנות זו של כתיבת סימניות באמצעות מכחול טבול בדיו שחור על גבי

נייר לבן.

קליגרפיה סינית יפנית

סימניות אלו מרכיבות הן את הכתב הסיני והן את הכתב היפני שמטרתן הינה לתאר אובייקטים, רגשות, רעיונות, וסמלים. העיסוק בקליגרפיה הסינית-יפנית מאפשר פיתוח רגישות, מסייע בהרחבת גבולות החשיבה, מאפשר התבוננות פנימית, שיפור הקואורדינציה וכן איזון בין הגוף לנפש.זו צורת אמנות מוערכת שקשורה באופן הדוק לשורשי התרבות של עמי המזרח. ניתן לראותה במוזיאונים רבים ושימושיה בחיי היום הינם רבים ומגוונים: החל ככלי למדיטציה ותרפיה וכלה באמנות ויצירה.

מה נותן העיסוק בקליגרפיה?

לעיסוק בקליגרפיה סינית יפנית ישנם סגולות רבות ולא בכדי הוא אחד העיסוקים החשובים במזרח אסיה מזה אלפי שנים.

התבוננות פנימית וביטוי עצמי:

הקליגרפיה הינה עדות קפואה לתהליך ומראה את הווייתו של הכותב ברגע ספציפי. היא משקפת את אישיותו ואישיותו של הכותב ואף יתרה מכך, היא מסמלת את מצבו הנתון של הכותב ברגע הכתיבה – את מצבו הפיזי והרוחני, את רגשותיו, מצב רוחו וכן הלאה.

איזון והתפתחות אישית:

באמצעות כתיבה נכונה ומאוזנת יכול הכותב לתקן ולאזן את עצמו. זהו תהליך דואלי  בו הווייתנו משפיעה על הכתב וכך גם הכתב ישפיע על הווייתנו. מעשה הכתיבה עצמו מביא לשינוי דרכם של תאי הגוף והשרירים שלנו וכך הכותב ייהנה מהתפתחות אישית השתנות מתמדת.

רוגע ושלווה, מדיטציה:

תהליך הכתיבה הינו מדטיטיבי ומרגיע. תרגול בקליגרפיה מסייע בהפגת מתחים וכן התחברות לשלם ולטבע. בעת תרגול קבוע בכתיבת הסימניות, הכותב הופך לאחד עם העשייה והמכחול למעשה הופך להמשך של הנפש והגוף.

שיפור הקואורדינציה  ומיקוד:

בעת תרגול הקליגרפיה, הן העשייה והן החשיבה פועלות יחדיו. האימון מאפשר לפתח את הקואורדינציה ומגביר את יכולת המיקוד וההתרכזות בתנועות של הגוף.

יצירה ואמנות:

העיסוק בקליגרפיה משלב אמנות ויצירה. רבות כבר נאמר בשבחו של היופי הפשוט והנפלא, בעל אסתטיקה מושלמת של אומנות זו. דרך לימוד הקליגרפיה, הכותב נחשף לעקרונות האסתטיקה, ההרמוניה והדיוק של הקווים, חלל וצבע, מינימליזם ואמנויות הזן השונות. הקליגרפיה אמנם מהווה אמנות בפני עצמה, אך  היא גם משפיעה אבות  על אמנויות אחרות כדוגמת אדריכלות, עיצוב, טקסטיל ועוד.

האונה הימנית של המוח:

העיסוק בקליגרפיה מאפשר לשתי אונות המוח, הימנית והשמאלית לעבוד יחדיו ומאפשר לשפר ולהפעיל את יכולות האונה הימנית של המוח שאחראית ליצירה, דמיון ותפיסה חזותית.

למידע נוסף בקרו ב-http://handycure.info/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *