בשנים האחרונות הפך pilot parallel למאוד נפוץ בקרב מי שעוסק בקליגרפיה. מבחר הסרטונים הרבים ביו טיוב והתחייה מחדש של התחום הביא רבים לרכוש עט שכזה אחד לפחות. לפניכם מדריך קצר לעט הפארלל שמשגע את העולם.

מהו הפארלל  (parallel) ?

עט פארלל הוא עט קליגרפי עם ראש קטוע שנטען במחסנית דיו ומאפשר כתיבה קליגרפית ללא הפסקה וללא צורך לטבול את העט בדיו. הפארלל הוא גרסא צעירה של עט נובע / הציפורן.
בשל העובדה שבעט הפארלל משתמשים במחסניות דיו מוכנות ניתן לכתוב באופן רצוף בלי צורך בטבילה בדיו ודורש תחזוקה וניקוי מינימליים. שיטת המחסניות מאפשרת החלפת מחסנית גם לפני שהתרוקנה ובכך מאפשרת שימוש בצבעים שונים היוצרים מעברי צבע באותיות. כמו הציפורן גם קצה הפארלל (או ה NIB בשפה המקצועית) מורכב משתי לוחיות, בעלות שיחרור ( במקרה זה בצורת חירוצים) בקצה, המוצמדות האחת לשניה. הדיו, זורם בין הלוחיות ומשתחרר אל הדף באופן אחיד.

עט הפארלל

מבנה:

עט הפארלל מגיע בארבעה גדלים – 1.5, 6, 2.4 ו- 3.8 מ"מ. כל העטים יוצרים קוים ברוחב אחר, הנעים מקו דק כחוט השערה (0.5 מ"מ כעובי שתי הלוחיות ) ועד לרוחב המקסימלי של אותו העט.
כל סט כולל מספר חלקים: 2 מחסניות דיו, גוף העט, לשונית ניקוי, מכסה ומיכל הדחה. ניתן לכתוב בעט ולאחסן אותו כמעט ללא ניקוי. בזמן הכתיבה יוצאים מהדף סיבים קטנים שמתאספים בקצה העט ועלולים לסתום אותו או להפריע לכתיבה על כן רצוי ומומלץ לנקות אותו מדי פעם עם מטלית שלא מורידה סיבים .

איך לנקות?

את העט ניתן לפרוק לארבעה חלקים באופן פשוט ומהיר. ראשית, עליכם להבריג החוצה את ראש העט ולאחר מכן למשוך את הקצה הצבעוני ולהפרידו מצינורית ההברגה השקופה. לאחר מכן משכו החוצה את זוג לוחיות הנירוסטה המהוות את ה NIB.
טיפ- אל תנסו לנקות ולהשרות את חלקי העט במים חמים. זה לא ינקה את העט בצורה טובה יותר ולא יוריד את הדיו בצורה יסודית יותר – הדבר היחיד שזה כן יעשה הוא להרוס ולעוות את חלקי הפלסטיק ואתם לבסוף תצטרכו לקנות עט חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *